Uupumusta, ahdistusta, masennusta, migreeniä... Kenenkään ei pitäisi joutua työpaikkakiusatuksi. Moni kuitenkin on sen kokenut. Niin minäkin. Päädyin pitkälle sairauslomalle, kallonkutistajalle ja terapiaan. Lopulta irtisanouduin työstäni. Minulla on vain yksi elämä.  Onneksi vielä löytyy lääkäreitä, jotka osaavat aidosti kuunnella ja olla empaattisia. Sain lausunnon ja sen perusteella vältyin työvoimatoimiston kolmen kuukauden karenssilta. Olen siis työtön, mutta vailla ahdistusta.

Olin poikkeava työntekijä, joka kulki pitkät työmatkat bussilla.

Olin poikkeava työntekijä, joka teki työnsä.

Olin poikkeava työntekijä, joka ei nuoleskellut ylempiään.

Olin poikkeava työntekijä, joka uskalsi tuoda esiin epäkohtia.

Olin poikkeava työntekijä, jolla oli muutakin elämää kuin työ.

Nyt työtäni tekee kaksi ihmistä, en tainnutkaan olla huono työntekijä. Ja osa hommistakin on siirretty toisten tehtäviksi. Vain minä olen oravanpyörästä hypäännyt pois.